Probash Service: Making Your Travel a Breeze

Probash Service is a one-stop shop for all your travel needs. Whether you’re traveling to or from Bangladesh, we can help you with everything from booking your flights and visa to finding a hotel and arranging transportation.

We offer a wide range of services, including:

  • Airport assistance: We can help you with everything from check-in to baggage claim. We also offer meet and greet services, so you can relax knowing that someone will be there to help you when you arrive.
  • Visa services: We can help you with the visa application process for any country you’re traveling to. We’ll make sure you have all the necessary paperwork and that your application is processed quickly and efficiently.
  • Hotel booking: We have a wide network of hotels in Bangladesh and around the world. We can help you find the perfect hotel for your budget and needs.
  • Rent a car: If you’re traveling to Bangladesh, you may want to consider renting a car. We can help you find a car that’s right for you and arrange for delivery and pickup.
  • Helicopter services: We offer helicopter services for emergency medical flights and other special needs.
  • Medical assistance: We can help you arrange for medical appointments in India, Thailand, and Singapore. We also offer medical evacuation services in case of an emergency.

We understand that traveling can be stressful, so we’re here to make it as easy as possible for you. We’ll take care of all the details so you can relax and enjoy your trip.

Contact us today to learn more about our services.

Here are some of the benefits of using Probash Service:

  • We are a trusted and reliable company with over 10 years of experience in the travel industry.
  • We have a wide network of partners in Bangladesh and around the world, so we can get you the best possible rates on flights, hotels, and other travel services.
  • We offer a wide range of services, so you can get everything you need from one place.
  • We are dedicated to providing our customers with the best possible service.

If you’re looking for a hassle-free travel experience, contact Probash Service today.

এভিয়েশন সেক্টরে একযুগের বেশি সময় কাজ করার অভিজ্ঞতাকে কাজে লাগিয়ে প্রবাসীদের বিভিন্ন সমস্যা সমাধানের লক্ষ্যেই আমাদের এই ছোট্ট প্রচেষ্টা।

প্রবাসীদের বিভিন্ন সমস্যা যেগুলো দির্ঘদিন ধরে চলমান তার সমাধানের লক্ষে প্রবাস সার্ভিস চালু করেছে হোটেল সেবা, বিদেশগামীযাত্রীসেবা, বিদেশ ফেরত যাত্রীসেবা এবং রেন্ট এ কার।

Hotel Service

হোটেল সেবাঃ একজন যাত্রী বিদেশে যাওয়ার সময় কমপক্ষে দু/একদিন আগে থেকেই ঢাকায় আসতে হয়, সেক্ষেত্রে বেশিরভাগই ইচ্ছে না থাকা স্বত্বেও তাদের আত্বিয় স্বজনের বাসায় উঠে। যেহেতু তারা কোথায় থাকবে তার কোন সঠিক দিকনির্দেশনা পায় না।

বিমানবন্দরের কাছাকাছি যায়গা, যাতে করে জ্যামের কারনে কোন যাত্রী ফ্লাইট মিস না করে সেজন্য প্রবাস সার্ভিস নিয়ে এসেছে স্বল্পমুল্যে, মানসম্মত, নিরাপদ, হোটেল সেবা।

book your hotel

বিদেশগামী যাত্রীসেবাঃ আমরা লক্ষ্য করেছি প্রত্যেকদিন বিমানবন্দরে আনুমানিক ৫০ থেকে ১০০ জন যাত্রী তাদের ফ্লাইট মিস করে। এর প্রধান কারন হয়তো রাত ২টা কে দিন ২ টা মনে করে এয়ারপোর্ট এ আসে অথচ তার ফ্লাইট রাতেই চলে গেছে। এয়ারপোর্ট নির্দিস্ট সময়ে ঢুকলেও যাত্রী তার নির্দিস্ট এয়ারলাইন্সের চেকিং কাউন্টার খুজতে খুজতেই তার ফ্লাইট চলে যায়। যার ফলে কারো লাখ টাকার টিকেট লস হয়, আবার অনেকেই হারায় তার বহু কাঙ্খিত চাকরী।

উপরোক্ত সমাস্যা সমাধানকল্পে আমরা এয়ারপোর্টে হেল্পলাইন সার্ভিস চালু করেছি। যদিও এই সার্ভিসটি এয়ারপোর্টে অনেক আগে থেকেই চালু আছে যেটা শুধু মাত্র স্বল্পসংখ্যাক যাত্রী ব্যবহার করেন। সাধারন যাত্রীগন না জানার কারনে এই অপুর্ব সুযোগটি কাজে লাগাতে পারেন না।

প্রবাস সার্ভিস স্বল্পমূল্যে সব ধরনের যাত্রীদের জন্য এই সার্ভিসটি চালু করেছে।

বিদেশ ফেরত যাত্রীসেবা

বিদেশ ফেরত যাত্রীসেবাঃ বিদেশ থেকে আসার পর যাত্রীগন নিজেদের ব্যাগ/ট্রলি খুঁজতে অনেকে তাদের মূল্যবান সময় অপচয় করেন। অনেকেই নিজের ব্যাগ খুঁজে না পেলে কোথায় কিভাবে অভিযোগ করে নিজের মূল্যবান জিনিস ফিরে পাবে তা না করে বাড়ি চলে যায়।
প্রবাস সার্ভিস এরাইভালে যাত্রীদের এই সেবাটি নিশ্চিত করতে কাজ করছে।

রেন্ট এ কারঃ বিদেশ থেকে আসার পর অনেক যাত্রী তাদের গন্তব্যে যাবার জন্য নিরাপদ যানবাহন খুজে পায় না। আবার অনেকেই দালালদের কারনে হয়রানীর শিকার হয়। যাত্রীদের এই ধরনের অনভিপ্রেত হয়রানি থেকে বাচাতে প্রবাস সার্ভিস নিয়ে এসেছে রেন্ট-এ-কার সার্ভিস। আমরা নিশ্চিত করব হয়রানিমুক্ত প্রবাসী পরিবহন সেবা।